Ve své intermediální instalaci na pomezí výtvarného umění a módy se Romana Drdová zabývá ekologickou a konzumeristickou problematikou. V době označované vědci jako antropocén se svět ocitá v klimatické krizi v důsledku nadměrného a nevyváženého konzumu lidské populace. Svou tvorbou autorka upozorňuje na situaci propojující stav planety s chováním společnosti a přináší svědomité uvažování o možnostech, jak kreativně nakládat s produktovým odpadem z různých průmyslů. Inspirována materiálovou bankou v New Yorku, kde je možné si za nízký poplatek vybrat jakýkoliv materiál a všemožné objekty pro svou tvorbu, v rámci vítězného projektu pro Cenu Empatie Romana započala spolupráci s korporacemi pro využití jejich nepotřebného marketingového materiálu. Anglický idiom one man’s trash is another man’s treasure (odpad pro jednoho je pokladem pro druhého) zachycuje potenciál odpadu pro další užitečné účely a nové významy. Vytváření oběhu mezi korporacemi a světem umění nabádá k altruistickému modelu společenského chování, kdy z darovaného materiálu může profitovat širší společnost. Autorka následně iniciovala vznik recyklační stanice na umělecké škole FaVU (VUT) v Brně, kde se poskytuje studentům odložený materiál, s nímž mohou pracovat při svém uměleckém vzdělávání. Vlastní volná tvorba umělkyně nabírá podobu módy, propojující myšlenku upcycling s každodenním užíváním. Ve své práci také vyjadřuje poctu Milanu Knížákovi, jeho filozofii Žít jinak a jeho radikálním oděvům, kterými chtěl vyvést člověka z navyklých konvencí a osvobodit tak jeho vědomí. V tomto smyslu navazuje Romana na módu, s jejíž pomocí chce měnit naše myšlení směrem k udržitelnosti.
Kůže (vnímající orgán) Autorka často pracuje s koženým materiálem pro tematizování cítění či kontaktu s tělem v rámci svého autorského pojetí módy, ve které navíc dává důraz na upcycling a novou produkci nepodporuje. Přesto v duchu Ceny empatie upozorňuje na zvířecí kůži s novou urgencí. Kůže je problematický materiál z ekologického i etického hlediska. Nejen že živočišný průmysl je druhou největší příčinou globálního oteplování, kůže symbolizuje relativně nový proud myšlení speciesmus, který připomíná na vykořisťování zvířat plynoucí z přesvědčení lidí o jejich nadřazenosti. V řadě se sexismem a rasismem speciesmus nabourává mechanismy mocenských struktur, které normalizují implicitní i explicitní formy násilí. Kůže může být empatická pouze pokud je živoucí.